mozaiek_rotterdam image

Praktijk Mozaiek
Slaghekstraat 251D
3074LJ Rotterdam

Uw gezondheid is onze zorg

Praktijk Mozaiek is een eerstelijns medische voorziening in de wijk Hillesluis in Rotterdam-Zuid, bedoeld voor wijkbewoners en overige bezoekers. Wij richten ons op alle voorkomende klachten, in een persoonlijke behandeling, zo veel mogelijk in de eigen omgeving.

We werken volgens de officiële richtlijnen van de Nederlandse huisartsen. We staan open voor een aantal alternatieve methodes, zoals bijvoorbeeld manuele therapie, accupunctuur en homeopathie. We hebben korte lijnen met alle ziekenhuizen in Rotterdam-Zuid, om voor u een passende verwijzing te regelen, mocht dat nodig zijn. Via www.zorgdomein.nl staat Praktijk Mozaiek in direct contact met de spreekuren en mogelijkheden van het Ikazia en het Maasstadziekenhuis. In dit systeem worden alle medische gevens vertrouwelijk getransporteerd naar het ziekenhuis, en zijn alleen in te zien met een code die de patiënt meekrijgt.

Specifieke aandachtspunten in Praktijk Mozaiek zijn: preventie van metabool syndroom, suikerziekte, longziekten, hart- en vaatziekten, cosmetische chirurgie, orthopedische geneeskunde, wondbehandeling, voedingsleer en geestelijke gezondheidszorg. ( http://www.zorgdomein.n/lpatiënt-hart-envaatziekten/lcr.nl)

Reisadvies

Wij kunnen u informeren over tropische ziekten en de nodige reisadviezen geven. U kunt bij ons alle gebruikelijke vaccinaties ontvangen. De praktijk is aangesloten bij het Landelijk Coordinatiecentrum Reizigersadvisering ( www.lcr.nl

Cesar oefentherapie

Praktijk Mozaiek heeft een samenwerkingsverband met Cesar oefentherapeuten op onze locatie (Mw. B. Versluijs). Deze therapie is zeer geschikt voor kinderen en volwassenen met klachten door een houdingsafwijking of onvoldoende motoriek.

STAR

Praktijk Mozaiek werkt samen met artsenlaboratorium STAR: u kunt in Gezondheidscentrum Lijn 2 bloed laten prikken elke werkdag van 8.30 tot 10:00.

Fysiotherapie en diëtetiek

Werken aan gezondheid door preventie. Met goede voeding en ruim bewegen zijn hart- en vaatziekten te voorkomen. Daarom hebben we een samenwerkingsverband opgericht met fysiotherapeuten en diëtisten. Met fysiotherapie maatschap Strevelsweg (J. Kraal, N. Renes, C. Wegbrands) doen we de succesvolle BeweegKuur voor diabetici en mensen met overgewicht.

Wijkgericht

Praktijk Mozaiek wil een eigen en vooruitstrevende plek innemen in Hillesluis. In samenwerking met deelgemeente Feijenoord zet de praktijk zich actief in voor vernieuwing en verbetering van de zorg in de wijk. Mozaiek is sponsor van “het praktijkhuis”, een leerplek voor jongeren, opgericht door het Albeda college. Wij nemen deel aan het samenwerkingsproject Samen Een in Feijenoord ( www.sameneenfeijenoord.nl).

Praktijk Mozaiek

Waarneming

Praktijk Mozaiek is elke werkdag geopend van 8.00 tot 17.00 uur. Buiten onze openingstijden en voor spoedgevallen wordt ons telefoonnummer automatisch doorgestuurd naar huisartsenpost Zuid. Deze bevindt zich aan de achterzijde van het Maasstadziekenhuis.

Inschrijven als patient

U kunt zich gedurende de hele dag tijdens onze openingstijden bij de balie laten inschrijven. De assistent zal u een formulier geven om in te vullen en te ondertekenen.We vragen u uw ID bewijs en verzekeringspasje mee te nemen. Ook kunt u zich electronisch inschrijven door op onderstaande button te klikken.